cakes.cupcakes.confection

Foto saya
Senai, Johor, Malaysia
*chocolate cake*red velvet cake*rainbow cake*cheese cake*butter cake*marble cake*

Ahad, 26 Jun 2011

hari keluarga

Salam...
Sempena hari keluarga taman saya ari tu, sempatla saya masuk 1 pertandingan memasak...(chewwah, da pandai masuk pertandingan...heheheh). Memula mase dpt berita 2 n tgk list xtvt, saje ckp2 kosong nak join pertandingan memasak. Ala masak asam pedas je pon. Lauk keturunan 2...kalo dok ngan mak saya bleh kate smggu 2, 3 hari kompom ada masak lauk asam pedas.So kira entengla nak masak asam pedas kan..hahahah (giler blagak) Org2 keliling da support soh masuk tp x konfidentla plak kan...maklumla otai2 ramai kat kwsn taman ni...kang masuk takut awok plak paling mude...hehehehe..so hr sblmnya 2, hubby ajakla g pasor, belila mcm2 bende yg nk digunakan time masak sok...Bende pertama cari ialah ikan...hadoi...lama dok kedai ikan x reti nk pilih ikan ape, mayong ade, tenggiri ade, kembong ade, merah ade, pari ada ade...mcm2la...potpetpotpet..akhirnya pilih ikan pari....Lps 2 g cari lauk tmbhn plak, bendi, tomato, daun kesum,bunga kantan....sume nk disumbatkan dlm lauk sok. Pagi soknya dh berbelah bagi plak xnk masuk...almaklumla nebes bebeh...firts time..My hubby da g dulu pasal dia jd urusetia program. Time saya n anak2 br jek nk kuar umah, hubby blik bgtau da masukkan name dlm p'tndingan masak 2.halala...mulala nebes...pk ngan sapela saya jmpe nnti...Time pertandingan 2 mmg betul2 saya antara yg mude...hmmm nebes2...bila diorg kate start jek..gigil2 tgn nk motong bwg bebagai...haishhh tgk jelah gambo byk plak saye cerita...ha layan jekla...

mak milah bg tips..maklumla otai..
nasi lemak mak milah best wooo...
kelihatan juga anak bujang saya disitu dok perati ibu dia masak, 2 yg bj cekelat 2....
(asam jawa dr penaja n pes asam pedas)

 kuali penaja...item...hehehe..
ikan pari terumbang abing dlm kuali..

 dah masukkan sayur2..

 siap masak 
tapi gambo mase juri nk tgk xde...huwaa...hubby bz so xde org amikkan gambo...
(mak milah still dok blkg bg support, hahaha)


 cik husna sebok nak posing

antara finale....

 sesi ptg jek tgk2 dah tampal no 2 tu kat lauk saya...hihihihi....saya bernaseb baik....
(kenape x bkk tudung 2 kasi nmpak rupe lauk 2...adoi....)

 terima hadiah..hehehe malu nk pose lelebih...

Cik Husna nak pose ngan ibu jugak..

So tulah citernye.....hehehehe masih segar diingatanku....wallawe...
Wassallam....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan